Monday, September 3, 2012

~AdaMu~

suka pulak dengar Lagu baru Najwa Latif yang baru release masa bulan Ramadhan ni, aku sangat selalu dengar lagu ni while driving..tapi tak pernah amik port sangat dengan lirik nya..

tengahari tadi jadi driver mama ngan abah ke Kluang..tengah drive tu, tetiba keluar lagu Najwa Latiff ni...ADAMU...baru la aku dengar betul-betul dan hayati liriknya...Ya Allah..sedap nya lirik nya..sangat simple and humble..(bergenang)..

tetiba fikirian merawang..dulu time aku kaki hiking, sangat puas bila sampai puncak gunung...tangan kaki calar balar, badan sakit sana sini, tu semua tak terasa, sebaik jek nampak pemandangan yang cantik kat atas tu...subhanaAllah..cantik nya kejadian tuhan..selalu lepas subuh aku bancuh air panas (teh ke Milo ke)..pas tu cari port duduk dalam kesejukan tunggu matahari naik kat puncak gunung tu...itulah saat yang paling aku nantikan..so far aku paling suka kat puncak Gunung Rajah..sebab ada port yang sangat sesuai untuk duduk, layan feeling sorang-sorang sambil gigil-gigil kesejukan pegang mug air panas..hehehe..(to those yang pernah naik Gunung Tahan ikut laluan Kuala Tahan tau la kot gunung Rajah ni)..tengok sunrise kat puncak sama sekali lain dengan tengok kat tepi pantai..berkali ganda lagi cantik..sesambil fikiran melayang betapa kerdil nya kita ni kan, kalo dibandingkan dengan NYA..huhu...

Now, after dah tak berapa muda and stamina pun dh tak macam dulu lagi...hehe..maka involve la ngan sport yang tak perlu perahan tenaga sesangat..bila start join underwater sport pulak..YA ALLAH..cantik nya..macam-macam spesis haiwan..macam-macam spesis coral yang aku dah nampak..tak payah cerita banyak la, kalo nampak nemo kat rumah soft coral tu pun dah boleh buat aku leka dok tengok kat situ jek apakan lagi kalo ada turtle ke, squid beso ke, pikachu ke,  macro-macro yang unik-unik tu..

yaa..kejadian tuhan tu amat la amazing sekali..terbukti kebesaranNya..aku ni hanya la insan yang sangat kerdil..takde apa-apa pun..aku takde udara lain yang boleh di gunakan bernafas selain udaraNya..tiada tempat untuk diri aku ni, selain di bumiNya..tapiii...tapiii..tttaaapppiii...aku masih lagi leka..ya, leka dengan duniawi...

Ya ALLAH..aku sedar, aku adaMu sentiasa..bantu lah aku, hambaMu ini..dalam mencari keredhaanMu..Amin..




Merenung ke luar jendela
Melihat kebesarannya
Mensyukuri segala nikmat
Yang dikurniakan di dunia


Kau berikan ku kekuatan
Tuk berpegang pada jalan
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan


Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu


Ku tahu ku adaMu
Ku adaMu selalu


Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu


Ku tahu ku adaMu
Ku adaMu selalu


ku merenung ke luar jendela
Melihat kebesarannya
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan


Courtesy of : 
a) video : pakcik Youtube
b) lyric : makcik liriklagu



0 comments: