Thursday, October 13, 2011

~errkk..Aku mau terpengsan!~




Haa..syok tul ari tu time pergi Bali dapat beli tiket ngan hage cuma RM125 for return tiket..aku tambah RM35 tuk luggage 15 kg..ngan pueh ati nya aku berjejalan kat sana..

Kitaorang stay kat sana for 4D3N...disebabkan flight kami balik ke malaysia kul 6am..pak supir dah hantar kami ke airport kul 430am..tuk kami check in..time turn aku kat kaunter Air Asia tu, lama betul la nona tu check aku punya tiket dalam system..last-last nona tu tanya;

Nona kaunter AA: nona yantie mau pulang bulan depan yaaa?
Aku : ehh..tak lah...saya mau pulang hari ini..
Nona kaunter AA : tapi tiket ini tanggalnya bulan July..nona mau tinggal lagi sebulan ya di sini..
Aku : ehh..tak laaahhh..saya mau pulang hari ni..
*sambil tangan aku tarik semula flight tiket aku dari tangan nona kaunter tu*

Ya Allah!!!...Mak aiii!!..rasa cam mau terpengsan!!..flight tiket aku bulan JULY!!!...giler laa..takkan aku mau stay lagi sebulan kat sini..denggg!!!...

Ler..macam mana ni??...

Aku : berapa harga tiket pulang ke KL kalau beli sekarang?..
Hasina : ada seat kosong lagi untuk flight sekarang?
Nona kaunter AA: seat ada kosong lagi..sebentar saya check harganya...
IRP 1, 5xx xxx..(Aku pun tak ingat angka belakang tu)

Terus aku mintak calculator..haaa..RM500++..

Nasib baik la si Hasina Terebus ada kat sebelah aku time tu..abes la kad kredit dia kena lenyek..sebabnya?..aku tak cukup duit IRP ngan takde kad kredit punnn....huhuhu..

Pengajarannya :
A) time beli tiket AA, sila belek betul-betul date nya..jangan kelang-kabut..check double, triple pun takpe date and location nya..
B) sila bawak kad kredit bila ke over sea..*aku sebenarnya phobia ngan kad kredit ni, sebab pernah hutang sampai tak terbayar..*..tapi kad kredit penting, so gunakan nya wisely..


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

5 comments:

Hasina Terebuzzu said... Best Blogger Tips

kenapakah selepas stgh tahun mahu diungkit???

YanTie AhMad said... Best Blogger Tips

hehe...tadi kemas beg opis, terjumpa pulak itinerary ni..tu yg terimbau kenangan duitku melayang2...hahha

Fatt said... Best Blogger Tips

yantie...ngeri cerita ko. klu aku mau meraung kat ctu gak...nk lg drama tu aku sorg2...mau aku merayu2 kat dia mtk naik..hehe..aritu balik dr bali kwn2 aku sume blk kul 6am...tiket aku last flight...gile. tp mmg dr awal aku dah tau aku blk last so aku lepak jek kat epot smpai mlm...haha...membute jela aku kat dlm tu...bali ko rasa best x? aku rasa boringla..tp klu dive mgkin best

YanTie AhMad said... Best Blogger Tips

fatt..ko gilerr??...aku dah cam nk termeroyan time tu..hehe...ketar kepala lutut wa cakap sama lu!!..:p

aku ikut travel agent..ada x-bos aku bg voucher ..so dpt big diskaun..all in accomodation (3star otel)+ jejalan for 5D4N dpt RM615..aku rasa sgt murah kot..

so tak yh pening2 layankan supir2 yg mahal nk mampus kat sana..lg pun kalo nk drive trafic kat sana sgt bz..so, kalo mau murah, not at bali!!..

bowing giler ko leh lepak kat epot tu..epot tu kecik dowh..tp ok la, ko lepak sehari jek..compared ngan aku kena lepak sebulan!!..wahaha

YanTie AhMad said... Best Blogger Tips

aku tak jadi dive kat bali..mahal nk mampus!..