Sunday, September 5, 2010

~~My Zoo~~


aku suka sangat kumpul key chain...kalo kat beg sekolah tu siap bergantung-gantung key chain..bila jalan jek bunyi chiiinnngg-chiiinnngggg-chiiiinnnggg..lagi banyak sangkut key chain, lagi best...

macam-macam design ada…..ada kejap tu tengah musim key chain mengayam bukan main glamor lagi...heheh..siap pegi menuntut cara menganyam key chain..kat umah aku tetiba jek ada macam-macam kaler ribbon..hehe..sebab kan key chain buat sendiri, maka loceng pun boleh la sesuka hati nak letak berapa banyak ket key chain tue..



key chain anyam

Lebih kurang cam ni la key chain yg aku buat..tp gambar ni abik dr tenet laa..

tu zaman sekolah, nak dapat key chain pun bukan main susah..sesapa yang bagi hadiah key chain kat aku time tu, memang aku suka giler-giler punya..

but skang bila dah keja, dah ada duit poket sendiri...aku boleh la nak bertravelling..pegi mana-mana pun 2 benda yang wajib aku beli..key chain and fridge magnet...lagi unik, lagi la jadi mesti beli...pas tu bukan nya beli sikit-sikit..beli sampai berpuluh-puluh..key chain ngan fridge magnet ni sebab yang aku akan bagi-bagi kat kawan-kawan and opis mate and letak kat umah parent ngan umah akak and abang aku jugak..

bila tengok kawan-kawan berebut-rebut nak pilih key chain and fridge magnet yang cute-cute tu rasa cam kelakar pulak..ye la..dorang tu bukan nya budak-budak lagi..dh tahap mak orang pun..hihihi..mak orang ke, kakak orang ke korang tetap berjiwa muda...(^^)

First fridge magnet yang aku letak kat cubical ialah Octopus..maklum la aku beli kat Tioman time buat Open Water Diving Course..Octopus ni sebijik macam Paul (yang tukang ramal world cup 2010)..semua kaki dia ada spring..so, bila sentuh kaki dia, dia akan mengeletis…toingggg-toinggggg-toingggg….heheh…cute..


03092010395


first day aku letak fridge magnet tu..lama betul la nyonya cleaner ni lap top bench locker aku tue..sampai aku nk buat keja pun jadi serba tak kena..aku pun toleh la..apa la yg buatkan nyonya ni lama sangat mengelap locker aku tue..rupa nya dia dok leka main fridge magnet tu..hihihi..

Skang ni ada orang panggil cubical aku cam zoo..sebab banyak fridge magnet and key chain yang macam-macam jenis binatang..sbb kadang-kadang kalo jumpa yang murah, aku beli la banyak..cam kat cameron highland, fridge magnet binatang besar-besar 4 ekor baru RM10 variaty laghi..:)

Dah alang-alang macam zoo, next time kalo ada orang datang main ngan binatang-binatang aku ni, aku nk charge entrance fee laaa..Sorang RM 2, ok kan…. ;)



03092010396
My Fridge Magnet Collection

k

key chain collection
Amaran keras…sila jangan merembat key chain and fridge magnet aku!!…yg konon-konon nak pinjam tu, sila la pulak kan balik…kan aleya, kannn..kannnn…kannn….

Pemilik zoo,

sign

3 comments:

en_me said... Best Blogger Tips

banyaknyerr keychainn tewww.. ehehe

selamat menyambut aidilfitri cik yantie ittewww..

Bayang Aleya ----- NoMaisara said... Best Blogger Tips

eleh.. haiwan2 tu sume dh jinak ngan aku ler.. dorg sume aku dh anta pegi zoo ko.. tp dorg sume selesa kat zoo aku..

nnt kan post aku plak!!

YanTie AhMad said... Best Blogger Tips

en_me: kalo nk tolong tambah koleksi, jgn la segan pos kat saya yek..:)

pn aliya : huhh..dorg tetap la nak ngan tuan nya..:P
ko jek yg jadi pemelihara tiri dorg..ko kejam memisahkan kami...